Når en spørgeramme har været brugt et par gange og der er lavet nogle tilføjelser til den, ender mange med en spørgeramme, som er meget stor og rodet. Ofte er en reducering og optimering af en spørgeramme vanskelig, fordi der ikke findes nogen viden om hvilke spørgsmål der bidrager med relevant information og hvilke der ikke gør.
Dette fører til at optimeringsprocessen er plaget af forskellige interessenters præferencer for forskellige spørgsmål uden hensyn til hvad der egentlig måles på. Slutresultatet er meget ofte en spørgeramme, der er ringere end den oprindelige.
Vi oplever at vores kunder finder det yderst relevant at deres spørgerammer er valide, og præcise og hvis vi udfører effektmålinger for specifikke kunder validerer vi altid spørgerammerne via vores modeller. Vi kan også tilbyde spørgerammeoptimering som et separat produkt, hvor vi går ind og analyserer eksisterende data og beregner:
- Hvor godt spørgsmålene i spørgsmålsgrupperne passer sammen.
- Hvilke spørgsmål, der passer bedst sammen i de forskellige grupper, og hvilke der ikke passer sammen og om de passer bedre i andre grupper.
- Hvor godt den samlede spørgeramme passer til en given model.
Vi oplever at en statistisk vurdering af en spørgeramme giver en langt mere optimal og gnidningsfri optimering, som resulterer i en mere lean og præcis spørgeramme, der måler det den var beregnet til. I sidste ende giver denne øvelse mere valide og reliable data og højere svarprocenter.
Vores målinger bliver brugt af mange af Danmarks større virksomheder.
Hvis du gerne vil vide mere om spørgeramme optimering er du meget velkommen til at kontakte os.