Vi benytter os primært af nedenstående model, som bygger på etableret forskning indenfor kundetilfredshed og som tilpasses hver enkelt opgave. Herved sikrer vi at der tages udgangspunkt i videnskabelig evidens samtidig med at resultaterne bliver så operationelle så muligt for virksomheden.
Det lyder nærmest som en fortalelse at kunne beregne hvad der påvirker tilfredshed og loyalitet på et individniveau, eftersom der skal to respondenter til før end noget så simpelt som standardafvigelse giver mening.
Men ved at benytte en kombination af flere komplicerede analyseteknikker kan vi beregne hvad der påvirker den enkelte kundes tilfredshed og loyalitet. Dette betyder reelt set, at vi kan levere differentierede resultater for hver afdeling, division, eller hvilket som helst udpluk af kunder, da beregningen er foretaget på individniveau. Allermest interessant måske er at vi kan levere individeffekter i individuelle kunderapporter, hvilket specielt i B2B sammenhæng udstyrer en kundeansvarlig med en helt unik og for kunden skjult viden, hvilket giver et langt mere handlingsorienteret grundlag for forbedringsindsatser.
Denne metode fjerner samtidig den usikkerhed, der tidligere har været ved at benytte overordnede modeller til effektestimering.
Selv om resultatet er ekstremt intuitivt, når man præsenteres for det, vil vi gerne gøre opmærksom på at beregningen er ganske kompleks. Efter vores bedste kendskab er vi og nogle ganske få andre analyseinstitutter (bortset fra de institutionelle klienter vi leverer til) de eneste, der kan udføre beregningerne korrekt. Hvis du gerne vil vide mere om vores kundetilfredshedsmålinger eller gerne vil henvises til analyseinstitutter, som kan udføre disse beregninger korrekt så er du meget velkommen til at kontakte os.
Vores produkter bliver brugt af mange af Danmarks større virksomheder.